Leesgroep Engelse Literatuur in Bibliotheek De Krook 2021-2022

×Inschrijven is niet meer mogelijk, de deadline is verstreken op 22-03-22, 23:59.
Nederlands Nederlands

U leest graag? U leest wel eens een boek in het Engels? En u wil graag ook nog wat Engels spreken en indrukken uitwisselen over uw leeservaring? Dan is de leesgroep Engels iets voor u. Lezen en spreken: een uitstekende manier om uw kennis van het Engels op te frissen of op peil te houden.

Praktisch:

· 5 bijeenkomsten, telkens op dinsdag van 19 u. tot 21 u.

· Data: 12 oktober – 16 november – 18 januari – 15 februari – 22 maart.

· Plaats: Bibliotheek De Krook (samengevoegde zalen Vos & Haas), Miriam Makebaplein 1, 9000 Gent.

· Als de bijeenkomsten niet fysiek kunnen plaatsvinden, dan zullen ze desnoods online doorgaan.

· Inschrijvingsgeld: €25.

· U kan de boeken (in het Engels) ontlenen in de bibliotheek. Op vraag van de organisator zijn ze ook te koop bij Boekhandel Limerick.

· De gesprekken verlopen in principe in het Engels, maar een woordje Nederlands kan wel even indien nodig.

Inschrijven bij de Universiteit Gent:

· Via https://congrezzo.ugent.be/leesgroep-engelse-literatuur-in-bibliotheek-de-krook-2021-2022/leesgroep-engelse-literatuur-in-bibliotheek-de-krook-2021-2022-registratie, met vermelding van naam en voornaam, e-mailadres, adres en telefoonnummer.

· Het inschrijvingsgeld dient meteen online te worden betaald, met VISA, MasterCard, Maestro of Bancontact.

· Start inschrijvingen: 11 september 2021 om 9 u.

· Uiterste inschrijvingsdatum: 10 oktober 2021.

· De leesgroep gaat van start vanaf 10 inschrijvingen; maximum 20 deelnemers.

Welke boeken?

· 12/10 Dr. Debora Van Durme: Kazuo Ishiguro, Never Let Me Go

· 16/11 Prof. Marco Caracciolo: Rumaan Alam, Leave the World Behind

· 18/1 Prof. Gert Buelens: Henry James, Washington Square

· 15/2 Prof. Delphine Munos: Paul Auster, The Invention of Solitude

· 22/3 Dra. Tessel Veneboer: Chris Kraus, I Love Dick

De bijeenkomsten van de leesgroep Engels worden in goede banen geleid door telkens een ander lid van de afdeling Engelse letterkunde van de Universiteit Gent. Het gaat om professoren, lesgevers en doctoraatsstudenten die hun passie voor de Engelstalige literatuur graag delen met een breed publiek. Contactpersoon is prof. dr. Gert Buelens (gert.buelens@ugent.be, 09 264 37 00).

Een gezamenlijk initiatief van Bibliotheek De Krook en de Vakgroep Letterkunde (Afdeling Engels) van de Universiteit Gent